Vår,vinter,vår,vinter.....

Vår, Vinter, vår, Vinter...ja det är väl så vädret är just nu. Igår på eftermiddagen fick vi besök av en snö storm, varken hästar eller vi personal uppskattade detta mitt i insläppet.
Vi tackar Roffe, Kim, David och Andreas för ni underlättar för oss med allt från snöskottning,ishuggning, sandning,lagar hagar mm. Ni förbereder fint framför stallarna så vi slipper den värsta smörjan utanför stallet,va vore vi utan er på Kalvsvik?!

Kim skottar rampen!


I tisdags fick vi ett lass med 4 ton hö. Roffe, Kim, David, Carro och vår hö farbror Bernt kämpa in hela lasset på 40 min. Vi sjunger,skojar,ramlar och tränar hårt, ett roligt träningspass för oss alla.
Som Roffe alltid säger: -Han vill oss bara väl!

Hö-dag! :)


Jag pratade med Anita nu på kvällen, hon hade en rolig uppdatering om Lance som är på rehablitering!
Allt går jätte bra, han behöver inget lugnande längre,går på gå-band och ska snart få gå i vatten! Roligt att höra det går bra för honom! Vi önskar dig Lasse massor med lycka till!

Anitas 2 prinsar Jelle och Litter är på topp igen, nu hoppas vi de varar länge nu :) Anita och jag red i morse, jag fick äran att rida svarta riddarhästen, Jelle P! Ojojoj vilken fantastiskt häst han är! Han hade mycket motor idag, en raket ;)

Anita och Litter



Jag och Jelle P


5 Mars hade Kalvsvikskommiten planering inför Kalvsviksdagen igen. Planerna går mycket väl framåt och jag får tyvärr säga....den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge, information om Kalvsviksdagen kommer inom kort... ;)

Här kommer härliga bilder ifrån veckan som gått:

Anita och Walther!


Monica och hennes "hund" Mio hihi


En lös Mio....


Se så snällt han följer mamma Monica!


Dacorda Solar!


Sara med sin Klara! :)


Fina Klara!



Mango får nya skor!


Freeman så Vacker kille!


Mys på soffan!


Andreas och Kim!


Roffe och Monica!


Monica, Roffe och Carro


Vår nya Hyresgäst ;)! så vacker! vårtecken?


Vacker gryning på Kalvsvik!


CARRO 2011-03-11


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0