Sommarlov <3

Vilken kanon start på sommaren! Igår hade vi vår årliga familjedag, Kalvsviksdagen 2013 till förmån för WSPA.
Bilder och film kommer inom kort! Vi vill tacka alla medverkande som gjorde denna dag helt fantastisk!
Vi fick ihop 5771 kr som kommer gå till björnarna i Kina, läs mer om deras arbete på www.wspa.se !
 
Tack alla för ert bidrag!
 
Personalen på Kalvsvik har vart ute på lite partaj :) Den 31 maj bjöd Anita och Roffe sin personal på Räkbåten :)
En rolig kväll med god mat och mycket dans, Anderas slog rekordet på dans i år, från början till slut på musik dansa han :) Kanske får vi se några snygga moves i stallet?
Anderas och David
Anita, Anderas och Carro
På väg till båten
David , Anita och Natta
Mums med Tacos
Natta
Monica, Berit och Carro
 
Dannnnccceee flooor
Dans kungen Anderas :)
Kimpa och David
Monica och Berit
Party på gång :)
 
Sommarlovet startade 1 Juni, vi öppnade upp vårat dygnet runt bete :) Vädret va inte med oss de här året heller, regn...men hästarna va så lyckliga över allt grönt gräs så dom brydde sig inte om regnet! Vi hälsar våra sommargäster varmt välkomna!
 
 
Visst ser de härligt ut?...
 
Lite mindre härliga saker hände i veckan....jag skulle leka hjälte å tog bilen ut i sommar-hagen....de spöregna och jag orkande inte gå längst bort till mitt uppdrag...hihihihihi....Carro i ett nötskal?! Förvånande?
 
Min hjälte Roffe drog loss mig....tror han vart lite glad dagen efter när han fick blommor som tack ;)
 
Roffes pärla är på sjukhus....ambulansen hämta pärlan i veckan :( krya på dig snabbt! Vi saknar dig <3
 
I tisdags så åkte Anita och jag på en liten utflykt!
Vi besökte Vibbleboda Frieser stall, här fick vi gå på härlig Frieser-Safari, lära oss mer om avel och beskåda riktiga skönheter! Tack Lotta för en fantastisk dag med dina underbara hästar!
 
En fantastisk flock Frieser...hade kunna sitta flera dagar och beskåda dessa skönheter... <3
 
 
Lotta med sin skönhet
 
Lite kel och mys....
Myyyys <3
De va en upplevelse vi snart kommer göra om!
 
Serra har tyvärr lämnat Kalvsvik, hon kommer bo på en lösdrift och få tid att läka sin skada hon haft under 1 år. Vi håller alla tummar hon kryar på sig snabbt och kommer tillbaka snart!
Fina Serra, Lycka till nu!
 
Mamma Emma lämnar inte oss, hon fortsätter gästa oss och kommer hjälpa Marie med sin fina Strass. Strass är en 26 årig valack som flyttat in till oss, han ägs av Marie som också har sin häst Gorse hos oss, varmt välkommen Strass!
 
 
Nu inväntar vi härliga bilder ifrån Kalvsviksdagen så uppdaterar jag er så snart jag kan :)
Håll utkik i veckan!
 
Trötta stallhundar :)
 
Carro 2013-06-09
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0