Vart tog Kalvsviks bloggen vägen?

Hej Kalvsviks bloggläsare!

Bloggen har varit borta ett tag nu...detta beror på att jag tyvärr fått ett diskbråck och är sjukskriven. Veckorna har varit långa och uttråkande. Saknar alla så mycket :(  men nu är jag under rehab och snart tillbaka i stallet.

Tyvärr blir jag ju inte lika aktiv med bilder och smaskig information här 
  Jag ska nog kunna dela med mig av i detta inlägg, i lördags 10 dec hade vi Luciafirande på Kalvsvik.
Såklart såg jag till att va på plats, det var första året vi har Lucia på Kalvsvik och om det blev lyckat? JA! Vi fick en underhållande eftermiddag med maskeradhoppning, Konstrasternas möte med Lucille och Jelle, Eva och Mistral red ett vackert KUR-program och som avslut fick vi se ett fint Lucia tåg som bjöd på härlig Lucia sång.
Tack alla som var med och deltog denna dag, vi ses väl nästa år igen?
Då hoppas vi Roffe kan ställa upp som Lucia, eller hur? Vi har filmat hela showen och kommer så fort som möjligt lägga ut länken på hemsidan, jag lovar att informera er om de! Tyvärr va inte kameran så aktiv denna dag  och fick inte bilder på alla deltagare :(

En Barbie häst med sin Barbie :) sååå söta Pontus och Hanna! Dom vann pris för bästa utklädnad, Grattis!!


Lotta och Harry :) Snyggingar!


Serra och Sara, tomte fina :)


Johanna och Rebecka visa upp årets Julklapps-tips ;)


Eva och fina Mistral


Harry vann maskeradhoppningen i full fart tillsammans med Lotta, bra jobbat! Grattis


Sankta Lucia....


Så vackert....






Å vi avsluta ju med fika såklart, mums, tack Anita och Roffe för sponsring av priser och fika denna dag!


Fika Lucia...


Vi har haft 2 hyresgäster som tyvärr lämnat Kalvsvik. Karuso har blivit såld vidare och kommer pga en skada få rehablitering hos den nya ägaren, vi önskar såklart Karuso stort lycka till och vi kommer sakna honom och mamma Cilla.

Ian har flyttat till grannstallet Lövhagen och ska nu får göra det han älskar mest av allt, bli hopphäst. Han ägs nu av Dan Hambrink och vi önksar Ian och Dan stort Lycka till. Petra och hennes padda Zora blir kvar i Kalvsviks gänget eftersom Petra rider Walther i veckorna ;)
FINA KARUSO!


IAN OCH PETRA


Och två nya hyresgäster har anlänt. Jitske ett 6 årigt Frisersto har flyttat granne med Jelle P, kärlek vid första ögonkastet mellan dessa 2? Jag tror de.... Vi hälsar Jitske och Mamma Li varmt välkomna!

Jitske


I övre stallet kom i helgen en valack som heter Fiddler, vi hoppas Fiddler och mamma Josefin kommer trivas i vårt gäng och önskar även er varmt välkomna!

Fiddler, stilig kille!


Innan jag vart sjukskriven så hann jag få lite bilder som jag inte visat här....

Nya modet med rakade rumpor?! ;) snyggt iallafall, här e Gianinis


Och Sevves rumpa....superman!!! ;)


Nya stallhunden ;), Maria och hennes otroligt söta Maja!


Soluppgång på Kalvsvik....



CARRO 2011-12-13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0